Unika besökare räknare
 

VÄLKOMMEN TILL WIELTON på Perhåkanssonsväg 34 i Eslöv

Mail: info@wielton.se Tele: 0731-537 384
Kom in till oss på en kopp kaffe.

se WIELTON bild på: vår anläggning
se WIELTON bild på: karta till oss
se WIELTON bild på: vagnset 15+20-ton (20m3+30m3=50m3) max brutto 60-ton
se WIELTON bild på: vagnset 18+20-ton (24m3+30m3=54m3) båda JD gröna
se WIELTON bild på: vagnset 15+15-ton (20m3+20m3=40m3) stål lämmar
se WIELTON bild på: vagnset 15+15-ton (20m3+20m3=40m3) plyfa lämmar
se WIELTON PDF (Max bruttovikt för traktor+vagnar är 60-ton) om exempel på vikt uträkning

Problem att hitta bra rullkapell, se denna sida genom klicka på denna rad:
Vi monterar ofta Fliptop på våra fältvagnar 18-ton och 25-ton.

bilder på olika WIELTON:


se olika vagnar under nedan flikar och annan info......vi skickar gärna PDF på respektive vagn

Wielton som är en av de största i Europa på lastbilstrailer med mer än 800 modeller och även stora på lantbruksvagnar.
Tillverkning i Polen, Tyskland, England, Spanien, Frankrike och Italien.
Ni är alltid Välkommna in till oss, vi kan visa vagnar alla dagar i veckan, för vi har alltid något på lager..... på Perhåkanssonsväg 34 i Eslöv
För optimal lastning, se flik "lasta lagligt". Wielton är en PREMIUM vagn, vilket innebär en vagn med högsta tänkbara kvalite samt design/konstruktion som är framtestat. På gott och ont: Det goda, Wielton som är en premiumvagn är populär i europa och försäljningen är hög, därmed det onda att leveranstiderna är långa. Vill ni köra med premium/kvalitets vagn, beställ vagn i god tid.

Att bygga på kvalite gör att ett företag får förtroende och fler vill ha utrustningen. Detta har bidraget till att Wielton sedan starten för 20 år sedan blivit större och större och nu är en av de största i europa. Att man tillverkar trailers med stora tonnage och hastigheter gör att man byggt upp en enorm kunskap på transporter och blir då även duktig på lantbruksvagnar också när besitter denna kunskap, beräkningar i styrka och hållfasthet blir överlägsen.
Den som köper en Wielton vagn eller trailer ska känna trygghet och glädje med sitt köp under många år.
Wielton är det andra företaget i europa som har egen testanläggning för att hitta svagheter. Ingen annan vagntillvekare har denna utrustning. Det innebär vältestat innan lansering.

Det är från 8 tons vagnar upptill trailers och då blir det 5-axligt. Finns möjligheter att hitta kombinationer som lastar 35-40 ton lagligt. Här finns det mesta i vagnväg, boggie, tandem, tridem, 2-axligt, 3-axligt och trailers med traktoranpassad Dolly med 1 eller 2 axlar vilket bildar tillsammans med en trailer 4-6 axlar, entreprenad vagnar som klarar sten och udda material, dessa entreprenad vagnar finns i olika utförande och olika material som weldox/hardox plåt. Utöver detta bal/trp-vagnar även med hydraliska sidor så man slipper en massa spännband m.m. Plåtlämmar, Plyfalämmar, valbart bromssystem, valbara färger, ensilage lämmar skryddarsydd presssenning, olika däcks alternativ, svängbara axlar/fasta axlar m.m.

Polen är ett enormt framgångrikt land idag. De som nysatsade rätt efter murens fall har ofta blivit mycket framgångsrika, där man annannapp tysk och västerländsk produktion. När man går i Wieltons fabrik, är det som att gå i finaste produktionshall i Sverige. All plåt laserskäres, sedan robotsvetsning.
Allt blästras, först i singeldelar, sedan komplett chassie i hängbläster som sedan går rakt in i robotmålning med grundfärg. Sedan fortsätter chassiet in i en ugn med 60-85 grader för härdning av grundfärg, efter det torkat går det till slutmålning också med robotmålning. Hela denna process från bläster till slutmålning så hänger chassiet i ett convajersystem. Med robormålning blir det inga målarmister eller för tunt med färg.

Själv är jag uppvuxen på en gård mitt i skåne med mjölkproduktion med både sockerbetor och potatis samt spannmål med raps. På den tiden var det Ekengårds, Görnebrand, Bredaryd, SLMA, Håkantorps och Nami m.fl. vagnar sedan kom fantastiska Gisebo i versionen "skånevagnen". Med denna bakgrund känns Wielton som en "proffsvagn".